2021, een bijzonder jaar
Nu we de dagen aftellen, is het een mooi moment om terug te blikken. Want wat is het een bijzonder jaar geweest voor Van Campen & Dijkstra. “Trots ben ik op ons bedrijf én op onze medewerkers, waarmee we het gezamenlijke succes hebben kunnen realiseren,” aldus eigenaar en directeur Job Steenland.
Geen hinder
Waar vele sectoren last hebben van de coronacrisis en of -maatregelen, net zoals veel van onze (zakelijke) klanten, kunnen wij zeggen dat we daar nauwelijks echt hinder van hebben ondervonden. Natuurlijk was het, net zoals in 2020, soms weer even schakelen dat we niet altijd op het hoofdkantoor konden werken. Maar gelukkig vallen wij onder de essentiële dienstverlening, waardoor wij gewoon open en bereikbaar kunnen zijn voor onze klanten. Dat persoonlijke contact met elkaar, vinden wij altijd heel belangrijk en is waar wij voor staan.
Portefeuilleovernames
Dit jaar stond onze organisatie vooral in het teken van doorontwikkelen. “En dat is gelukt”, zegt Steenland. “Niet altijd even gemakkelijk, maar met behulp van al onze adviseurs en experts hebben wij veel stappen kunnen maken.”
In de eerste helft van het jaar zijn er 4 overnames gedaan. Lokale concullega’s hebben ons het vertrouwen gegeven om de zorg voor hun klanten over te nemen. Wij hebben deze nieuwe klanten verwelkomt met onze vakbekwame adviseurs, die altijd de nek uitsteken voor deze klanten. Deze nieuwe klanten zijn tevens gekoppeld aan de voor hen dichtstbijzijnde Van Campen & Dijkstra vestiging. Altijd de lokale adviseur om de hoek!
Strategische keuzes
Ook zijn er in de bedrijfsvoering zaken aangepast. “Wij hebben een oud aandeelhouder uitgezwaaid en Söderberg & Partners als nieuwe aandeelhouder in februari 2021 verwelkomt.”
Met behulp van deze nieuwe aandeelhouder zijn wij in mei van dit jaar binnen het model van CVB ons eigen volmachtbedrijf gestart en draaiende gekregen. Dit betekent dat wij nu op ons eigen label verzekeringsproducten uitgeven waardoor de service, schadeafhandelingen en verwerkingen nog sneller gaan.
Ook zijn we overgestapt op een nieuw administratiesysteem, waardoor we onze processen en klantbediening beter kunnen doorontwikkelingen. Hier werken we vanuit de kracht van het collectief. Samen met het CVB en de Söderberg & Partners familie hebben we een groot platform wat we continue verder ontwikkelen.
Door het opnieuw en efficiënt inrichten van ons hypotheekbedrijf én de groei van onze vestigingen met RegioBanken, is deze op eigen kracht verdubbeld en ook nog steeds groeiende. Met de tendens in de huidige markt, denken wij dat hier nog genoeg mogelijkheden zijn en hebben wij ambitieuze plannen.
Uitbreiding
Om de groei van de organisatie en de vele nieuwe werknemers een fijn onderdak te bieden, verbouwden wij van de zomer ons hoofdkantoor in Gorredijk. Hierdoor zijn we helemaal up tot date en is het aantal werkplekken van 32 naar 50 gebracht. Het was al een prachtig pand aan de Brouwerswal, maar nu is de binnenzijde nog mooier gemaakt waarin authentieke onderdelen nog explicieter benadrukt zijn. Echt een bezoek waard, als je in de buurt bent.
Daarnaast zijn er in november twee nieuwe vestigingen geopend, in Harlingen en in Sneek. Beide zijn tevens Zelfstandig Adviseur van RegioBank. Hierdoor kunnen wij de gemeenten Harlingen en een groot deel van Súdwest-Fryslân bedienen met bankzaken, hypotheek- en verzekeringsadviezen. Steenland zegt: “Ik ben zo trots op deze twee nieuwe aanwinsten, die bemand worden door nieuwe gepassioneerde adviseurs die stuk voor stuk in de stad van hun vestiging zijn geboren en getogen – echt lokaal dus. Hierdoor zijn we weer een stap dichter in de buurt om Friesland en de randen daarom heen kennis te laten maken met Van Campen & Dijkstra.”
Ons team
Ook het team groeide aanzienlijk. “Ik ben reuze trots op het feit, dat we er telkens heel goed in slagen om nieuwe collega’s aan te trekken. Onze frisse strategie en positieve uitstraling hebben hier vast wat mee te maken.”
Alle groei en veranderingen van dit jaar hebben veel gevraagd van het team. Niet alles ging zonder slag of stoot. Zij hebben zich er krachtig doorheen gewerkt en altijd met het uitgangspunt dat we goed zorgen voor de klant. Wij zijn nog niet helemaal op het niveau waar we willen zijn, maar iedereen ziet dat we daar gaan komen.
Toekomst
Steenland kijkt uit naar 2022, waar nog meer mooie plannen op de agenda staan. “Wij zijn klaar voor de toekomst. Vol vertrouwen en motivatie willen wij voor iedereen die persoonlijke adviseur in de buurt zijn. Ook in 2022, daar gaan we voor!”
- 29 december 2021
- 4 min leestijd
- Algemeen
Heb je vragen?
Neem contact met me op
Adisa Terzic-Huremovic
Gerelateerde berichten
2 december 2024
| 3 min leestijd
Verzekeren
De premies voor zorgverzekeringen in 2025 zijn bekend. Tot en met 31 december 2024 kun je ...
27 november 2024
| 3 min leestijd
Verzekeren
Het kan je niet ontgaan zijn: er raast weer een storm over ons land. Daarbij bezwijken ...
25 november 2024
| 2 min leestijd
Zakelijk
Als zakelijke verzekeringsadviseur houden wij je graag op de hoogte van belangrijke wijzigingen in wet- en regelgeving ...