Veelgestelde vragen2023-10-19T09:07:30+01:00

Veelgestelde vragen

Vind het antwoord op veelgestelde vragen. Toch nog hulp of advies nodig? Neem dan vooral contact met ons op!

Hoe kan ik mijn autoverzekering wijzigen buiten openingstijden?2023-06-12T09:28:58+01:00

Zodra je een auto hebt gekocht en deze overgeschreven is op jouw naam, ben je verplicht om minimaal een WA-verzekering af te sluiten. Koop je ’s avonds, op zaterdag of zondag een nieuwe of tweedehands auto, dan hoef je bij ons niet te wachten tot maandag.

Op ons antwoordapparaat staan altijd twee spoednummers, maar mailen kan ook. Wel zo gemakkelijk. Mail dan onderstaande gegevens naar info@vancampendijkstra.nl. Hiermee heb je direct een tijdelijke dekking en op de maandag nemen wij contact met jou op om de verzekering definitief af te sluiten.

  • Naam
  • Adresgegevens
  • Telefoonnummer
  • Kenteken nieuwe auto
  • Meldcode (de meldcode vind je in het tenaamstellingsverslag direct onder het kenteken)
  • Gewenste dekking

Zodra je deze gegevens hebt doorgegeven, heb je een tijdelijke dekking. De eerst volgende werkdag nemen wij contact met jou om de verzekering door te spreken en af te sluiten.

Waar moet ik op letten als ik mijn autoverzekering wil opzeggen?2022-03-22T16:55:25+01:00

Je hebt je auto verkocht en je schaft geen andere voertuig aan. In dat geval hebben wij voor het stopzetten van jouw autoverzekering een vrijwaringsbewijs nodig.

Het is erg belangrijk dat je het vrijwaringsbewijs ontvangt, omdat dit het bewijs is dat je niet meer verantwoordelijk bent voor de auto.

Hoe ontvang ik het vrijwaringsbewijs?

Je ontvangt het vrijwaringsbewijs als je je auto verkoopt aan een door de RDW-erkend autobedrijf of sloperij. Je moet dan wel het volledige kentekenbewijs en legitimatiebewijs meenemen.

Is er sprake van een particuliere verkoop? Dan moet de koper van de auto naar het postkantoor om de auto over te schrijven. De koper heeft hiervoor het tenaamstellingsbewijs en het overschrijvingsbewijs of de kentekencard en de tenaamstellingscode nodig.

Na de overschrijving ontvangt de koper het vrijwaringsbewijs en een tenaamstellingsbewijs. De koper geeft het bewijs vervolgens aan de verkoper van de auto.

Waar kan ik mijn schade melden?2021-02-17T10:45:58+01:00

Bovenaan de website kun je op de schade knop drukken om je schade te melden. Of bel direct naar 0513 46 13.

Kan ik gratis advies krijgen over mijn verzekeringen?2021-02-10T16:45:53+01:00

Ben je nog geen klant bij ons en ben je benieuwd wat het jou oplevert als je al je verzekeringen bij ons onder brengt? Onze verzekeringsadviseurs komen graag bij je langs om je te adviseren. Hierbij geldt: wij adviseren en jij beslist. Geheel vrijblijvend dus.

Kan ik mijn polis ook digitaal bekijken?2021-02-17T10:55:49+01:00

Wij werken momenteel aan een online polismap zodat je, waar je ook bent, altijd je polis en groene kaart bij de hand hebt. Wel zo gemakkelijk. Zodra de app beschikbaar is, laten we het je weten. Snel even je polismap inzien? Mail naar info@vancampendijkstra.nl en wij sturen je jouw polismap.

Ik heb glasschade, waar kan ik heen?2024-01-16T11:53:53+01:00

Elke verzekeraar werkt samen met aangesloten reparateurs zoals bijvoorbeeld Carglass en Autototaalglas. Check voor je je schade laat herstellen welke reparateurs aangesloten zijn bij jouw verzekering. Dit kan zo al €500 schelen. Informatie hierover vind je terug op je IVB (Internationaal Verzekeringsbewijs, voorheen groene kaart).

Ik heb autoschade, naar welke schadebedrijf kan ik heen?2021-02-10T16:47:36+01:00

Als je met je auto naar een herstelbedrijf gaat dat aangesloten is bij je verzekeraar dan heeft dat een aantal voordelen:

  • Je hoeft geen kosten voor te schieten
  • Er geldt een lager risico bij een aangesloten herstelbedrijf
  • In veel gevallen heb je recht op vervangend vervoer
  • Je hebt garantie op de reparatie

Check dus altijd eerst welke schadeherstelbedrijven aangesloten zijn bij jouw verzekering.

Mijn werknemer is ziek, wat moet ik doen?2021-02-10T16:44:29+01:00

Geef de ziektemelding binnen vierdagen door aan je bedrijfarst of Arbodienst én meld de werknemer aan op je verzuimverzekering.

Ik heb een nieuwe werknemer, wat moet ik doen?2021-02-10T16:44:36+01:00

Meld nieuwe medewerkers altijd binnen 30 dagen aan bij je verzuimverzekering en Arbodienst.

Waar kan ik mijn schade melden?2021-02-10T16:47:18+01:00

Vervelend dat je schade hebt. Bovenaan de website kun je op de schade knop drukken om je schade te melden. Gaat het om een grotere schade en vind je het prettig dat je adviseur langs komt? Bel ons dan direct en wij schakelen jouw verzekeringsadviseur in.

Ga naar de bovenkant